Καββαδίας - Mal du départ

Νίκος Καββαδίας - ο ποιητής της θάλασσας

Mal du Départ - Νίκος ΚαββαδίαςΟ Νίκος Καββαδίας σε ώρα δουλειάς

Mal du Départ

Θα μείνω πάντα ιδανικός κι ανάξιος εραστής
των μακρισμένων ταξιδιών και των γαλάζιων πόντων
και θα πεθάνω μια βραδιά, σαν όλες τις βραδιές
χωρίς να σχίσω τη θολή γραμμή των οριζόντων.

Για το Μαδράς, τη Σιγκαπούρ, τ' Αλγέρι και το Σφαξ,
θ' αναχωρούν σαν πάντοτε περήφανα τα πλοία,
κι εγώ σκυφτός σ' ένα γραφείο με χάρτες ναυτικούς
θα κάνω αθροίσεις σε χοντρά λογιστικά βιβλία.

Τα μυθικά πρόσωπα του Νότου

Θα πάψω πια για μακρινά ταξίδια να μιλώ
οι φίλοι θα νομίζουνε πως τα 'χω πια ξεχάσει,
κι η μάνα μου, χαρούμενη θα λέει σ' όποιον ρωτά
"Ήταν μια λόξα νεανική, μα τώρα έχει περάσει... "

Μα ο εαυτός μου μια βραδιάν
εμπρός μου θα υψωθεί
και λόγο ως ένας δικαστής στυγνός, θα μου ζητήσει
κι αυτό το ανάξιο χέρι μου που τρέμει θα οπλιστεί,
θα σημαδέψει, κι άφοβα το φταίχτη θα χτυπήσει.

Κι εγώ που τόσο επόθησα μια μέρα να ταφώ
σε κάποια θάλασσα, βαθειά στις μακρινές Ινδίες
θα 'χω ένα θάνατο κοινό και θλιβερό πολύ
και μια κηδεία σαν των πολλών ανθρώπων τις κηδείες.

👉 Αρχική δημοσίευση εδώ

🚢 Le Mal du Départ: Εξήγηση

Ομολογία του Νίκου Καββαδία πως θα μείνει πάντα Ιδανικός συνάμα Ανάξιος εραστής των "μακρισμένων ταξιδιών και των γαλάζιων πόντων".

"Mal du départ" θα πει:
Έχω τάσεις φυγής, έχω μανία με τις αναχωρήσεις, τα ταξίδια, δεν μπορώ να παραμείνω σ' ένα μέρος, τελικά το σπίτι δεν με κρατάει.

Αλήθεια δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που διακατέχονται από το περίφημο αυτό Mal du Départ και το εκδηλώνουν ποικιλοτρόπως - Ο Καββαδίας το εξεδήλωσε με το να γίνει ναυτικός κυρίως όμως Μεγάλος Ποιητής.

Αυτά ως προς το πρώτο σκέλος της α΄στροφής του ποιήματος - ως προς το β΄σκέλος με την ομολογία πως θα παραμείνει ανάξιος αυτή η λέξη τον κατατάσσει θα μπορούσε να πει κανείς, στη κατηγορία των "Καταραμένων Ποιητών" (poètes maudits) που στην Ελλάδα έχουμε αρκετούς με πρώτο παράδειγμα τον Κώστα Καρυωτάκη.


Καββαδίας - Mal di Départ Σύνθεση Γιάννης Σπανός Τραγούδι Κώστας Καράλης 💙💙💙

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ινδοκίνα

Πόρος Ασκέλι

Κλεψύδρα