Το γράψιμο είναι τηλεπάθεια

Το γράψιμο είναι Τηλεπάθεια - Στέφεν Κιγκ

Stephen King Quotes

"Writing is Telepathy" Stephen King

Αυτό τον καιρό έπεσε στα χέρια μου το βιβλίο του Στέφεν Κιγκ "Περί Συγγραφής", Tο χρονικό μιας Tέχνης. Ως τώρα δεν είχα ασχοληθεί μ' αυτόν τον συγγραφέα εκ του γεγονότος πως θεωρείται πως υπηρετεί το είδος Θρίλερ, επιστημονική φαντασία κλπ. Όμως αυτό το βιβλίο του είναι μια έκπληξη καθώς περιγράφει τα παιδικά του και μετέπειτα χρόνια - οικογένεια, σχολεία, ενδιαφέροντα κλπ. με έναν τρόπο που είναι τόσο γλαφυρός που σ' αφήνει άναυδο (η τόση του ζωντάνια, εφευρετικότητα, χιούμορ κλπ.).

Η φίλη μου είναι θαυμάστρια του έχει όλα του τα βιβλία. Εγώ έχω το βιβλίο του "Σακκί με κόκκαλα" αδιάβαστο γιατί έχω άλλα ενδιαφέροντα στα βιβλία όσο και λίγος να 'ναι ο χρόνος που αφιερώνω στο διάβασμα - κυρίως Ελλήνων και Γάλλων συγγραφέων. Το βιβλίο λοιπόν αυτό μου αρέσει πολύ καθώς έχει μια εύκολη αφήγηση (διαβάζεται και στη παραλία), ένα σωρό απρόοπτα, ανατροπές που ανάγονται στη δεκαετία '50 '60, σε μια πόλη όπου έμενε ο Στέφεν Κιγκ των ΗΠΑ, με όλες τις λεπτομέρειες της ζωής εκεί (γείτονες, συγγενείς, δάσκαλοι, διασκέδαση κλπ.).

"Τι μ' αρέσει στον Στέφεν Κιγκ;" μου απαντά η φίλη μου "Μα το ότι είναι σε θέση να μπει στο χαρακτήρα ενός άλλου είτε άνδρας είτε γυναίκα είτε παιδί μικρό" - κάτι που κι εγώ διαπίστωσα από τις πρώτες πεντήντα σελίδες που έχω φθάσει. Αμεσότητα, ειλικρινής γραφή, βιώματα που περιγράφονται ανέπαφα στο χαρτί, διατηρώντας την πρώτη τους αίσθηση ανέπαφη. Αναλογίζεται ο συγγραφεύς τη ζωή του στη μικρή επαρχιακή πόλη και την περιγράφει με έναν τρόπο που παρά δεν σου είναι τίποτα οικείο από αυτά που λέει (μια άλλη χώρα, άλλοι άνθρωποι, άλλος τρόπος ζωής) σου μοιάζουν απόλυτα οικεία και προσιτά όπως η εφημερίδα (ποικίλης ύλης) που έβγαζε ο αδελφός του στο σχολείο "Η Φυλλάδα του Ρεγκ" (Dave's Rag)

Η ρήση του Στέφεν Κιγκ Το γράψιμο είναι τηλεπάθεια, αποδίδει αυτό που που είπε η φίλη μου - το ότι δηλαδή, μπορεί να μπαίνει στη θέση του οποιουδήποτε - είτε είναι οι γονείς, οι συγγενείς, οι δάσκαλοι, να περιγράφει με λεπτομέρειες ένα απογευματινό σινεμά στην επαρχιακή πόλη με όλες τις λεπτομέρειες της παρέας που είχε, της διαδρομής ως το σπίτι του πριν και μετά, την αίσθηση και τον αντίκτυπο στα προσεχή του σχέδια - δηλαδή, να μεταφέρει την υπόθεση σε κάποιο του μυθιστόρημα; ναι γιατί όχι για έναν νεαρό επίδοξο συγρραφέα. Ακόμη κι αν κατηγορηθεί ως "σκουπίδια" από τη δασκάλα είναι πολύ διασκεδαστικό, δίνει μια νέα ώθηση για κάτι καινούργιο.

Άλλο ρητό του Κιγκ "Για να γίνεις συγγραφεύς πρέπει να διαβάζεις αλλά και να γράφεις πολύ".

Στέφεν Κιγκ "Περί Συγγραφής" Α΄ έκδοση 2000, για την Ελλάδα 2006, εκδόσεις Χάρλενικ (BELL)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ινδοκίνα

Πόρος Ασκέλι

Κλεψύδρα